Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

2987 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

Zeer tevreden !!

Ik ben al vele jaren een zeer tevreden patient, professionaliteit van een zeer hoog niveau, Chapeau !!

Serieus de beste keus!

Een patiënt zijnde voor over 10 jaar ben ik nog steeds vol vertrouwen en dat wil ik zo houden!

Deskundig en efficiënt.

Zeer meedenkend met de patiënt. Rustige en professionele behandeling waarbij patiënt prima uitleg krijgt.

Goede service.

Had tandpijn,langs geweest, nagekeken last van ontstoken tandvlees, kreeg perio aid mee om dit te verzachten.

Vriendelijk ontvangen en aardige lieve mondhygiënist

Ik ben tevreden. Aardige receptionisten. Ik heb een goede, lieve en aardige mondhygiëniste. Volgens mij heet ze Yasmine. Tandartsen wisselt wel heel vaak. Er werken wel steeds nieuwe tandartsen. Dat vind ik wel een minpuntje. Maar ze doen hun werk goed.

Zeer goede tandartsenpraktijk.

Vriendelijk en uitstekend.

prima geholpen

x

Prima

Goed

Altijd goed geholpen

Vriendelijke ontvangst Tijden komen overeen Goede uitleg

Top tand kliniek

Heel vriendelijk personeel ze stellen je op je gemak

Goed

Mijn ervaring is prima altijd netjes met uitleg en behandeling.

Fijne tandarts

Ik voel me altijd op mijn gemak, word snel en goed geholpen op tijd, en kan er terecht met al mijn vragen.

Empathisch en begripvol.

Klachten na plaatsing kroon op implantaat: ik kon terecht bij een andere tandarts de volgende dag op een tijdstip wat ik aangaf ivm werk. Wel wat langer moeten wachten omdat het erg druk was. Ik ervaarde de behandeling als pijnlijk. Had het gevoel dat er goed naar mij werd geluisterd en ik ervaarde veel begrip.

Goede vertrouwde tandzorg!

Fijne kundige tandarts en team.

Goed

Gewoon goed

Top

Vriendelijke,efficiënt en betrouwbaar

Goed

Nette praktijk goed geholpen en uitleg gehad.

Jarenlang tevreden klant

Goed geholpen, jarenlang dezelfde tandarts

Goede en zorgvuldig consult gehad

Jammer dat de naam van de tandarts niet wordt gecommuniceerd in de afspraakbevestiging

Super fijn geholpen

Vriendelijke tandarts, assistenten Fijn geholpen.

Zeer vriendelijk en deskundig.

De assistent hielp me zeer rustig en kundig vooraf en de tandarts nam alle tijd en rust voor de controle. Beide legde hun handelen duidelijk uit. Ook tijdens de behandeling.

Geweldige tandarts

Sajedi is een super lieve én kundige dame ene stelt mij op mijn gemak

Mooi op tijd

Mooi op tijd en vriendelijke mensen.